Travis är sjuk!

Igår kväll var det Travis tur att drabbas av magsjukan.
Han kräktes två gånger med start klockan 20 över nio. Fick duscha av honom medans Rickard fixade lakansbyte (gånger två) och köra en maskin tvätt. Jag intog sedan en madrass bredvid hans säng för att hålla överiskt under natten. Lilleman sov  oroligt med hög feber som sedan har hållt i sig hela dagen.
Han har legat utslagen i min famn och inte velat släppa.. det gör så ont i mammhjärtat när jag ser att han inte är sig själv och har ont av feber och värk. Han har hela tiden velat dricka vatten, vilket känns som ett bra tecken. Lite yoghurt och yttepytte banan har han också fått i sig. (Han har inte kräkts mer än de två gångerna igår kväll, och vi får hålla tummarna för att det förbli så.)

När febertoppen slutligen snuddade vid 41grader efter att  Rickard kom från jobbet kastade jag mig på telefon och ringde sjukvårdsupplysningen. Jag fick goda råd av en trevlig kvinna som bad oss öka dosen panodil och även kontra med flytande ipren och bad.
Dessa tips har gett resultat då Travis började "prata" och började bli något som när sig själv nu ikväll, och nu sover han sött i sin säng. Vår lilla älskling ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0