Försäkringskassan

Jag får spunk på försäkringskassan!

För det första "glömmer" de att betala ut min föräldrarpenning denna månad.
Det betalar ut för 7dagar när det är långt ifrån de dagarna jag begärde, var i kontakt med dem då och de kunde inte göra ngt per telefon! gah. så det var bara till att få en ny blankett som tar ett visst antal dagar innan den trillar ner i brevlådan. När den väl kom så skrev jag på den direkt och rusade till lådan. Det var 1½vecka sedan, fortfarande inga pengar i sikte.
Och det hade jag anat med. så jag slog dem en pling idag för att höra när jag kan tänkas få dem.
För det första hamnar man i kö. "Beräknad kötid 20min, du har plats 220 i kö.." Tjihoo, vad glad man blir då. Aja, det är bara till att hålla ut.. sitter och väntar ut mina minuter.. trillar närmre ner på listan och när jag slutligen hamnar på plats 12 i kö, ja då tutar det upptaget och man kommer inte längre! Bara till att lägga på. Halleluja! Nu blir jag ännu gladare!

Tog en paus i ringandet till dem.. men nu sitter jag i kö igen medans lilleman sover.
Just nu: "Du har plats 98 i kön.." tja, jag började ju på 236 denna gång så det är bara le och se glad ut.

Ursäkta gnölet.. men det är inte första gången försäkringskassan strular.

Vart är mina pengar???


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0