Överraskningsfest

I torsdags fyllde Rickard 30år och min lillasyster Johanna 14år. Eftersom Rickard befann sig i Skåne blev det att sjunga för honom per telefon, men Johanna firade vi hemma i Målilla :-) med tårta och fika! Trevligt!

På fredagen skulle jag äntligen få träffa min älskling och Travis skulle få busa med sin pappa. Vad Rickard inte visste var att jag ordnat med överraskningskalas för honom när han kom hem.. spännande att se hur han skulle reagera. Han är inte mkt för födelsedagar (sin då). Men jämnt fyller man inte varje år så jag chansade. Oj vad lyckat det blev!
Han kom hem ovetandes, jag mötte honom vid dörren och sedan "poppade" släkt och familj fram inifrån huset med stämmorna i höga toner: "Ja må han leva.." Han blev jätteglad!

Jag hade lagat till fyra stora smörgåstårtor under dagen och till efterrätt blev det Mandeltårtor från Frödinge. Älsklingens favorit!

I present av mig fick han ett presentkort som jag fixat där han själv får välja studio för att tatuera sig och jag betalar. Av Travis fick han en biltidning.
Av sina föräldrar och bröder fick han en eldriven gräsklippare.
Av min syster, hennes dotter Nova och hennes sambo Niki fick han en himla massa olika trädgårdsredskap. Allt från planteringskruka, spade, häcksax till handskar.
Av mina föräldrar fick han grejor till att fixa med bilen (hans ögonsten) lotter och blommor,
Av hans far- och morföräldrar fick han pengar och ännu mer växter.

Så ni försåt att han var nöjd.
En pik till honom att han ska var ute i trädgården kanske, sett till vad han fick i paket ;-)

Nu är han  iaf nere i skåneland igen. Vi saknar honom förstås, men får bita ihop och ha en kul vecka bara lillplutten och jag. Travis som förresten inte är så liten längre. 4månader imorgon! Vart tar tiden vägen?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0