hemmaplugg

För min del är det hemmastudier nu i tre dagar fram tills tentan på fredagmorgon. Det blir lite pausande emmelanåt, lägger upp läsandet i omgångar för att på bästa möjliga sätt smälta och bearbeta den lästa litteraturen och de föreläsningar som vi haft. Har läst under morgonkvisten och till sena kvällen igår kväll och det känns som det ger resultat, börjar klarna och sätta sig bakom pannbenet. Vid pausandet under förmiddagen traskade jag, Rickard och Travis upp till dagis och hälsade på hans kommande avdelning. Det blev en timmas lek med en massa synintryck och han verkar finna sig tillrätta. Så kul att se! Utforskar och "pratar" med de övriga barnen. Han träffade även sin farmor som jobbar på en annan avdelning, blev lite konfunderad över att hon var där. Var ngt som inte riktigt stämde.. :-) men en massa gos blev det minsann.
Vi ska försöka besöka dem ngn mer gång innan det är dags för inskolningen i januari.

Har läst nu medans lilleman sovit middag. Ska om en stund åka till Lidhult för att träffa de övriga i föräldrargruppen. Som sagt, jag förenar nytta med nöje :-) Hoppas det ger bästa resultat i slutänden.



Kommentarer
Age

Jag tror definitivt att man måste förena nytta med nöje, så har jag gjort och det har hittills gått bra!

2008-12-02 @ 13:57:31
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv
Josse

Hej!!



Är du intresserad av att bli värd nästa termin på Friskis igen?? Hör av dig!

/josse

2008-12-03 @ 12:19:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0