Radioprofiler

Lyssnar flitigt på radion och då oftast Mix Megapol när jag kör bil. Med tiden målas upp en bild i huvudet om hur programledarna ser ut. Men oj så fel ute man oftast är. Kikade in på deras hemsida för ett tag sedan för att konstatera hur fel ute jag fakiskt var. När Kjell Eriksson började figurera på P3 för en massa år sedan var jag lika förvånad där. Hmm, vet inte hur jag halkade in på det här spåret.
Hur som har dagen varit lång i skolan, bra föreläsning på morgonen som rörde Yrkesetik. Givande och 4 timmar bara sprang iväg. Var runt i Vimmerbys skobutiker på jakt efter ett par stövlar till mig sedan under lunchen. Hittade inga som jag klickade med. Det blev istället ett par klappar till Travis :-) Jag halkar ständigt in på barnavdelningarna och kommer sällan därifrån utan en kasse med hem. Tänk om det vore lika lätt att hitta kläder och ting till en annan?
Under eftermiddagen har vi haft information om kommande vår och hösttermin då vi börjar läsa våran inriktning: Naturvetenskap och matematik i grundskolans tidigare år.
Det ser ut att kunna bli mycket givande och i mångt och mycket trevliga lärare. Mycket matte, biologi, kemi och teknik kommer att prägla våra studier i olika etapper. Det ser jag fram emot. Får se hur det väl låter sedan när jag väl bitit tag riktigt i ämnena och utövar de praktiskt samt teoretiskt. Hitintills är jag inspirerad av det som komma skall och litteratur verkar givande!
Bäst att ta tag i lite tentaläsning nu när lilleman somnat för natten och sambon är på brandmansövning under kvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0