Kalas och nostalgitripp del 1

Har haft kalas här idag för hela slanten, mycket lyckat och jättetrevligt! Travis somnade nästan på stört nu ikväll, han gick på övertid innan de sista gästerna for runt halv åtta. Då hade vi kalasat sedan klockan tre, så då kan ni räkna ut hur slut lilleman var efter paketöppning, bus med alla och speciellt Novabus.
Han fick så mycket fint, tre par jeans varav ett par i snickarbyxmodell (får han ha när han hjälper sin pappa att meka i garaget med motorcyklen och bilen). ;-) Två långarmade tröjor, en kortarmad, två bodies, en pyjamas, tre par strumpor, tre par sockor som hans gammelfarmor stickat, en morgonrock, en traktor med släp och djur, en spelmojäng i kossautförande, två bilar, en brandbil, en vertygslåda, pengar m.m.. Bättre kan det inte bli. Våra paket öppnas av honom imorgon på hans dag. Jag är i skolan på föreläsningar under förmiddagen mellan 8.30-12. Men sedan klockan två kommer föräldrarguppen hit på födelsedagsfika! Kommer bli en toppen fin födelsedag för Travis, det är jag övertygad om.

En annan är ju inte lite nostalgisk. Tänk att för just precis ett år sedan satt jag och Rickard hemma hos Klingan och Martina tillsammans med även Elin och Daniel och såg på Idolfinalen. Slemproppen hade gått under förmiddagen och jag kände av en molande värk i ryggslutet till och från under dagen. Under kvällen kändes det mer och Rickard fick sitta och massera min rygg medans vi kikade på om Amanda eller Marie skulle ta hem titeln Idol 2007. Efter ett tag började alla i rummet klocka mina värkar, jag tog det inte så allvarligt utan trodde att det nog skulle avta. (Jag var från början av graviditeten helt säker på att jag skulle få gå över tiden med dryga två veckor. Jag var beräknad att föda på luciadagen och pga extra behandling i förebyggande syfte mot blodpropp skulle jag få ett ultraljud på bfdagen och möjligen en igångsättning beroende på bäsens välmående.)
Vi åkte hem innan midnatt när det stod klart att Marie Picasso vunnit och jag tog en dusch för att konstatera att värken var ihållande...
fortsättning följer..


Kommentarer
Martina

Den kvällen glömmer man aldrig! =) Tänk att det redan har gått ett år!! Gratta lillkillen från oss! Massa kramar från Martina Micke och Heffa!

2008-12-08 @ 14:25:58
Linda K

tack för kommentarerna om skötbordet och maggen!! :-)



Grattis till Travis på hans födelsedag!!! Stooora garbben nu juh!

2008-12-08 @ 16:07:44
URL: http://flowerlowa.blogg.se/
Jennifer

Grattis på födelsedagen Travis :) Från Viggo & Jennifer

2008-12-08 @ 16:12:18
URL: http://yenniifer.blogspot.com
Ann-Sofie

Travis tackar för alla grattishälsningar!

2008-12-08 @ 17:54:19
URL: http://annsofiiie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0