Påskhelgen

Det har blivit dåligt med inlägg under helgen, det med anledning av att vi bröt strömmen i sovrummet under tapetseringen, och datarummet går på samma propp.

Helgen har sett ut på följande vis:

Fredag: 
Min syster kom till oss på förmiddagen. Det kirrades med strömutag och den sista panelen åkte ner. Maria, jag och Travis åkte sedan ut till Hamra, till Elin & Daniel. Skulle låna lite slippapper och visa Maria hur de har fått till det i huset. Köpte sedan pizza i stan och åkte hem igen.
Sedan vardet dags för spackling och därefter var det bara att vänta på att det skulle torka under natten.
Klingan och Martina kom hit på kvällen. Vi käkade smörgåstårta som jag gjort och kikade på Let´s dance.

Lördag:
Min Älskling jobbade extra 7-14.30. Maria, jag och Travis var på Materialmännen och bytte tapet till fonväggen. Blev en brun med guld/koppar blommor. Mkt bättre än den jag tänkt innan!
Dagen fortsatte med slipning och sedan tapetsering. Min familj kom sedan med påskmat som min mamma fixat. Kanon gott och trevligt! Syster Johanna och Marias dotter Nova sov sedan över under natten.

Söndag:
De sista våderna kommer upp på fondväggen under frmiddagen. Sedan bär det av till Fågelfors och till min farmor & farfar på påskmiddag. Rickard kunde inte följa med pga att han hade brandjouren.
Travis och jag sov sedan över hos mina föräldrar i Målilla älsklingen hade grabbkväll hemma i huset.

Måndag:
Dagen tillbringades kvar i Målilla.
Kalle, Rickard
och hans kompis Markus åkte till Jönköping, Elmia. Åkte sedan till svärföräldrarna i Skäfshult och fikade efter att älsklingen hämtat mig och Travis. Sedan sov vi äntligen hemma i "nya" sovrummet. Är så nöjd med resultatet!

Igår var det snöskottning, föräldrargrupp på BVC där Lena pratade mat som gällde.

Ska in en sväng till stan seanre, när lilleman vaknat.

Ha det gött!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0