Tapeter och fika

Igår eftermiddag började jag att riva ner tapeterna i vårat sovrum. Till helgen är det nämligen dags för nya därinne, min syster kommer hit från Jönköping för att fira påsk hemma och hjälpa oss med tapetseringen. Hon var här sist vi fixade med, då tapetserade vi i köket och målade bröstpanelen som sitter på halva väggen vit.

Så när Rickard kom hem fick han riva ner bröstpanelen som sitter i sovrummet. (Vem kom på idén att sätta den där? Har förvisso likadan i köket och hall/korridor men det är på sådana platser som är vettiga att sätta den på. Slitage där ju). Aja, nu ska den ner iaf och nytt och fint upp, minus panel!

lilleman och jag var inne i stan på materialmännen och kirrade tapet. Kommer bli finfint! En grå fondvägg med svarta medaljonger och de övriga tre väggarna blir vita med lite struktur i.

Min mamma slog en pling när vi var i stan och vi bestämde träff på brödstugan. Kul att träffa mammsen! Blir inte varje dag minsann. Så det blev fika där medans Travis låg i sin vagn och sov. Måste dock ge ett minus till deras servering, inte barnvänligt för fem öre. Alldeles för trångt med vagnen. Under tiden vi var där hann de dyka upp minst fyra vagnar till.. och alla fick inte plats. Bättre planlösning för oss med barn tack!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0