Mkt gjort

Idag har det hunnits med mkt.
Har tvättat för fulla muggar, fixat i köket och dammsugit huset. Plockat med lillemans kläder som är för små och passat upp på mina killar som jag gillar mest! :-)

Till lunch testade jag förresten ett nytt recept på pannkakor: med fiberhavregryn i. Blev gott och mkt mättande vill jag lova.
 


Nu i eftermiddag ringer de från dagis och behöver en vikarie.
Jag?! hmm.. jovisst.. Min syster Elin skulle ändå komma till mig imorgon och vara här hela dagen. De har operation dagsverke i skolan så det var tänkt att hon skulle putsa min fönster och feja lite här hemma. Men istället blir det barnpassning. :-) Inte henne emot. Dagis ligger gatan uppanför oss så det tar 1min att gå dit. Han äter ju fler mål per dag nu men ammas med. Så det blir att jag får springa ner på rasten.

Kommer nog fungera bra. men oj vad konstigt det kommer att kännas. Kommer sakna min plutt ju! Jag fick lite flextid.. blir ju bara ett par timmar. personalen förstår ju såklart. Ska bli kul att se kottarna på dagis. Småbarnsavdelningen blir det, där även Travis farmor arbetar. :-)  och där han sedan kommer att spendera sin tid då jag går av min mammaledighet i slutet av året.



(Elin och Travis första dagen hemma efter bb-vistelsen)


hmm..långt inlägg. Håll tummarna för att dagen kommer bli bra. Har suttit och skrivit ett "schema" för Travis mat och sovtider. hur vardagen brukar se ut. Elin fixar det kanon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0