E-legitimation

Jag är nog bland de sista som inte haft en e-legitimation eller bank-id som det heter i min bank; Swedbank.
Jag har länge trott att man behöver krångla med att gå till ett bankkontor och fixa och plura, tills i förrgår då jag loggade in på min internetbank och kunde navigera mig fram till att fixa det. Ett par knapptryckningar plus registrering och wips så hade jag ett sådant på datorn. Lätt och smidigt och jag som inte fått fingrarna ur för att jag trodde det var en massa bök och stök. Ibland sätter latheten sig för, men nu så har jag det ordnat. (alla dessa turer fram och tillbaka till f-kassan i onödan, aja.. det berikar väl det med *ler) 
Så nu är det lättare med csn och mycket annat. gött!

Har hunnit med babysång på förmiddagskvisten, sonen har sovit middag och nu är Travis och sambon nere hos Mattias (jobbarkompis till Rickard) och barnen. Trevligt när två pappalediga också kan umgås över en kopp kaffe och barnen lekandes! Så jag är alldeles allena här hemma. Känns mycket skumt, men också skönt. Händer inte var dag. Ska tas tillvara på genom att bräsa in till Kvantum och storhandla.. haha. Sedan blir det litteraturläsning för hela slanten.

Må så gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0