Första advent

I eftermiddag har vi i familjen Gustafsson/Andersson besökt Tomtemys i Brunnsparken. En rikigt mysig julmarknad skulle jag vilja kalla den så här den första advent med tomten på plats, julkör, ponnyridning och en massa hemslöjdsting till försäljning samt karameller, tomtar och annat.
Rickard var där i egenskap av brandman tillsammans med övriga i hans grupp, de hade bägge bilarna på plats och visade upp dem och pratade med ortsborna. Jag hade anmält mig frivillig sedan innan att vara behjälplig och sålde karameller under en del av kvällen medans Travis träffade tomten tillsammans med sin morfar och morbror Kalle. En riktigt trevlig söndag med mycket folk, liv och rörelser. Det är under sådana här tillfällen Södra Viborna kommer fram :-)

Lång dag i skolan imorgon med start klockan åtta. Så jag ska fixa iordning tills dess och läsa lite litteratur, tentan hägrar på fredag.. måtte jag klara den.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0