alldeles ensam

Dagen igår, som spenderades hos Emma i Mörlunda var toppen. Det blev god lasange med sallad och fetaost och en himla massa "catching up" prat. Travis trivdes i sällskapet och efter lunch blev det en promenad runt hela samhället då lilleman sov gott i höstbrisen. En kaffe med glass hanns med efter det medans Travis fick sitt mellanmål.
Under kvällen var Didrik här och killarna tog en promenad till affären medans jag fixade med annat här hemma. Den stora händelsen var dock att jag var hemma ensam i huset för första gången. Det låter ju ganska otroligt och häpnadsväckande, men eftersom jag varit mammaledig sedan vi flyttade in då Travis var drygt en månad gammal har det liksom inte blivit att Rickard och han varit iväg själva.
Trots att de igår bara var borta i bara tjugo minuter var känsla ändå mycket märklig, så tyst..

Hade planerat in ett besök på babysången idag men skrotade de planerna då Travis var så trött när jag planerat att klä på honom så jag la honom i sängen istället och han somnade på två röda sekunder. Det hade nog annars blivit tufft för honom att hålla sig tipp topp fram till halv tolv nu när han stupade redan klockan nio. Det kommer fler tillfällen, exempelvis redn imorgon då vi ska gästa öppethus i Södra Vi:s församlingshem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0