Ränneslätt 2008

Middagen igår var lyckad. Vi körde det enkelt och bjöd på tacos. (jag avr så sugen på det och det är smidigt att kirra ihop med) Såg sedan Idol mellan part och fika. Tackar Sandra och Lasse för en trevlig afton!
Dagen idag har familjen Andersson/Gustafsson spenderat i Eksjö
. Vi tittade och hejade på Daniel när han tog sig runt Ränneslättloppet. Rickard och hans pappa figurerade som Daniels serviceteam medans vi övriga agerade publik. Kallt och ruggit väder har det varit men vi var klädda därefter så det funkade fint. Lilleman såg starten och sedan slockande han i vagnen kort därefter och sov i dryga två timmar. Så han hann att få sin mat lagom innan målgång :-) Mullret av motorcyklarna och våra strapatser i terrängen gjorde tydligen god inverkan på sömnen i hans fall. Efter loppet intog vi middag tillsammans med Rickards familj hos hans faster och man som bor i ett villaområde strax i utkanten av Eksjö. Maten smakade ljuvligt efter en heldag ute och Travis hade myror i benen och utforskade deras fina boende.
Jonas ska köra imorgon men jag har bestämt mig för att stanna hemma och göra ett försök till att få fönstrena skinande, förutsatt att cädret tillåter. Får se om Rickard och Travis väljer att kika på Jonas.

Älsklingen är nu på spelkväll med sina arbetskamrater en bit ner på våran gata där en av dem bor. Travis sover sedan länge och jag ska nu bänka mig framför tv:n och slötitta innan det är dags att sova. Precis slut är jag och är övertygad om att jag kommer sova ljuvligt inatt!

Ha en fortsatt fin helg allesammans 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0