Barnrum och middag

Ikväll kommer Sandra och Lasse hit på en bit mat. Det ska bli trevligt och jag är övertygad om att vi har mycket att prata om då vi inte setts på länge. Idag är det storstädning på schemat, har en tendens att skjutas lite på framtiden men nu blir det av. (Städningen förekommer ju alltid var dag annars men i mindre utsträckning.)
Jag har hunnit städa toaletterna och dammat, dammsugningen samt moppandet tar jag när Rickard kommer hem. Lättast så då det inte är att rekomendera att ha en liten som kryper på våta golv. Samt att Travis numera är rädd för dammsugaren, vilket han inte tidigare varit. Vet inte hur det kommer sig.. så det blir antingen lek för far och son på övervåningen eller en promenad. Får se vad de hittar på!

Igår kväll satt jag och letade inspiration till Travis rum. För tillfället har han ljusorange tapeter med en bred bård mitt på med Musse och gänget. Den sitter kvar sedan de förra ägarna.
Men jag är inte mycket för bårder, och denna är mycket tecknade figurer på så den blir enligt mitt tycke mer rörig än strukturerad. Tavlorna som hänger på hans väggar "försvinner också bort" i helhetsintrycket.
Men nu tror jag att jag har hittat de nyanser som jag vill tillföra rummet. Nu gäller det bara att få idé till verklighet, och det har som alltid tendensen till dra ut på framtiden..


Kommentarer
Age

Ser fram emot kvällem =)

2008-10-17 @ 13:55:55
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv
Linda K

å det är ju så skoj att inreda!! lycka till!!

2008-10-17 @ 18:18:29
URL: http://flowerlowa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0