Böcker och bokklubbar

Har sedan lilleman var bebis varit med i Go´boken. En barnboksklubb som skickar åldersanpassade böcker en gång i månad direkt i brevlådan. Faktaläsning till en som förälder har även varit med, som innehållt bra information.
Men när det gäller åldersanpassning på böckerna är jag lite mer tveksam. Mycket av de han fått är fina böcker men som fått stå i bokhyllan och hittills samlat damm för att det är lite tidigt att läsa just dem. Nu börjar det snart bli dags att plocka ner ett par och jag är förväntansfull. Har läst för Travis innan i böcker som passat för hans dåvarande ålder, i framtiden hoppas jag på många fortsatt fina och mysiga lässtunder tillsammans med honom. Än så länge tycks han trivas :-) Hoppas det håller i sig, bokslukaren som en annan är.
Gick även med i Barnens bokklubb då jag nappade på välkomsterbjudandet där jag fick välja böckre själv: "Här kommer brandbilen" och en tillhörande målarbok med brandmanstema fanns med (för framtida bruk) Är ju klockrent då Rickard är deltidsbrandman och kan därmed läsa den med extra stolthet. En kokbok med toppenbra recept för hela familjen från 6månader och framåt. (kommer säkerligen användas flitigt) Även "Mollys naturskola" kom med. För ringa 55kr totalt var det ett klipp.

Här kommer brandbilen   Av Arne Norlin
 
    


  


Kommentarer
MarielleT

tack så mycke

2008-09-04 @ 22:03:09
Linda K

Å vad roligt med bokklubb för även så små barn, det ska jag absolut gå med i sen när bebis tittar ut:-D kram

2008-09-05 @ 10:35:51
URL: http://flowerlowa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0