Härliga dag

Jag och Travis har haft en riktigt bra dag idag!
Emelie&Hugo, Sanna&Melvin och Carro&Milo har varit är i kylan och gästat oss under förmiddagsfika, och senare lite lunch för killarna och en light variant för oss mammor.
Efter den visiten har jag styrt och fixat med sådant som inte tillhör daglidagssysslor: såsom städa kylskåp och vidare till tippen när Rickard kom hem för att slänga diverse kartonger och annat som vi inte ville behålla. En välbehövlig omgång pantning hanns även med innan det var dags att styra vidare hemöver och äta middag.
Så jag är minst sagt mycket nöjd med dagen. Vi hade hemstudier idag, men jag valde att ha Travis hemma från dagis och lägga böckerna åt sidan, för att ta och beta igenom litteraturen nu ikväll istället då lilleman somnat för natten. Det är skönt att kunna ha honom hemma och ha det gött när tillfällen ges! 

Imorgon blir det heldag för Travis på dagis, då jag ska till Kalmar med klassen för två föreläsningar på plats på högskolan (än de brukliga över telebild på högskolecentrum.) Det är kul att komma iväg, men tidig morgon och sen kväll blir det, och det är jag glad för att det endast blir en eller två gånger per månad istället för dagligen.
Är så tacksam över att möjligheten som ges för oss att läsa utbildningen i Vimmerby.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0