Mattedravell

Veckan har dragit igång bra i vanlig ordning. Dagen har innehållit föreläsning under förmiddag där information och oklarheter inför torsdagens tenta i artimetik och geometri togs upp. Imorgon kommer hela dagen att ägnas till att plugga inför den. Mastig kommer den att vara, det är givet. Men nyttig och värd att ta med kunskaperna därifrån inför det kommande yrket är en självklarhet. Den undervisande lärarens brist på struktur gör den mer komplicerad och gör det mindre intressant att ta in. Därför påminner jag mig om och om igen att jag är där för min skull och försöker befästa kunskaperna på bästa sätt. Jag försker i bästa rimliga mån lägga koncentrationen på det han försöker lära ut och borsta av hans sätt att bemöta folk. Som ni hör är vår föreläsares sociala sida och människobemötande inte tio-i-topp, det sägs ju att mattelärares är ett ganska så insnöat folk. Jag ska göra mitt yttersta för att inte hamna där!

Nog om skolan för idag, strax väntar programmet "Familjen Annorlunda" på fyran. Innan dess hoppas jag kunna slänga in en update från helgen i ord och bilder. Vid intresse håll utkik! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0