Lärorik föreläsning

Sitter nu här under kvällningen i goa hederliga mysbyxor och andas ut efter dagen.
Vi har haft ett seminarium med nytt upplägg som funkade kalas bra, läraren var trivsam och arbetssättet funkade verkligen så att kunskperna befäster sig (precis som det alltid ska vara men inte alltid är) på ett bra sätt. Så jag måste säga att jag är nöjd över studiedagen, nya fräscha krafter jämfört med den undervisningsmetod som gårdagen bjöd på.

Nu när vi ser att  att det viktigaste ser ut att klaffa på dagis: tryggheten och att Travis trivs är satt i verket för stunden kan lite mer fokus läggas på pusslandet med hans tider. Vi är ju rookies vad det gäller barnomsorgen för våran son så då visste vi såklart inte hur det skulle funka med tider, hur mycket som behövs åt hämtning och lämning. Är enklare då bägge parter har arbeten med fasta tider som följer ett givet mönster. Men så är inte fallet här, utan mitt schema ser annorlunda ut från dag till dag och vecka till vecka, samt Rickards brandjour på det. Men allt är till att lösas! Är en utmaning och nu börjar jag känna mig lite mer varm i kläderna och har lite mer hum om hur mycket tid som går åt. Skönt är det att kunna bolla tankar med andra som har barn på dagis, hur de gör och de som arbetar inom barnomsorgen som vet hur andra får till det på bästa sätt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0