Varsel nummer tre på kort tid

Har hunnit med en föreläsning om aritmetik på förmiddagen, är kul att komma igång med matematiken och problemlösning. Känns som att det är dags att fräscha upp sina kunskaper!
Hann lagom med en inlämning på grårdagens seminarium därefter innan jag hörde om varselbesked från Rickards jobb. Linda i min studiegrupp har också en sambo som jobbar på Ljunghäll så därigenom fick jag veta det innan jag hann hem och pratade med Rickard.
Det kom inte som någon överraskning precis, men så trist! Vet i nuläget inte hur det ser ut för Rickards del, 65 totalt som varslas denna tredje omgång och om han tillhör den skaran visar sig. Han har varit fast anställd i 11år, men det är inte ett säkert kort då så många redan fallit bort.
Måste se ljust och positivt på det hela även fast det inte är det lättaste. "Allt ordnar sig till sist" som det så fint heter.

Dagen har fortsatt bra i varjefall. Lagom till jag kommit hem och packat upp lite snabbt gästade grannarna nere från gatan oss på fika. De har två tjejer, den ena 4år och minstingen tre måander äldre än Travis. Så här hemma har det lekts. Kul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0