Veckostarten

Sitter här med en kopp te och kikar igenom mina favoritbloggar och gör en överskådning inför morgondagens seminarium. Snart väntas "Bonde söker fru-Bröllopet" på fyran. Efter att ha följt serien med böndernas jakt på den eviga kärleken kan det ju inte bli bättre avrundning på säsongen än ett bröllop som grädden på moset. Inte sant? :-)

Dagen har tillbringats i skolan efter att för första gången lämnat Travis på "riktigt" på dagis. Jag gick hem för att ta bilen med en lustig känsla i magen, obekant men inte negativ. Utan bara olustigt att veta att han inte är hemma-hemma, utan är så stor att han nu börjat förskolan.. Vetskapen om att han trivs som fisken i vattnet är så bra. Han vinkade av mig så glatt på morgonen för att sedan haja till när jag kom och hämtade honom i eftermiddag och upp i min famn! Han beskrivs som en glad prick som gillas av alla barnen (är minst på sin avdelning med barn som är mestadels tre år äldre, så han blir lite av "bebis" för dem) samt att han gett prov på sin aptit som heter duga.
Sovit hade han även gjort på efter lunch. Han sover annars på förmiddagen här hemma, har gjort lite försök till att få honom att somna senare då eftermiddagen blir tröttsam för honom annars, men inte lyckats.
Men på dagis föll det sig naturligt eftersom han har mycket nytt att titta, känna och upptäcka. och inte minst en massa barn som underhåller och leks med. Får se om denna sovtrend håller i sig, vore såklart bra men barn sover det de behöver och när de behöver. Får ta allt som det kommer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0