Softis

Har haft en rikigt mysdag med sonen idag. Jag hade egentligen hemstudiedag på schemat och Travis skulle spendera dagen på dagis. Men jag stuvade om planerna, la böckerna åt sidan och hade Travis hemma.
Så vi har tagit hela dagen med ro. Jag har fixat och städat när lilleman sov mitt på dagen. Vi rundade av med en tur till affären i stan och en visit hemma hos syster ,innan det vankades middag här hemma när Rickard kom från jobbet.

Travis har sedan i måndags kväll/natt fått tillbaka sin förkylning. Han var lite hostig när jag lämnade honom på dagis i tisdags, och när jag kom för att hämta honom hade hans ögon fått sig en törn av förkylningen. Det var resultatet av att han torkat sig för näsan och sedan gnuggat sig i ögonen. Igår var det endast på det ena ögat och idag ser det fint och rent ut. Han har fått koksaltlösning i näsan för att begränsa att slaggprodukterna tar sig upp i ögonen. Detta tycks ha gett reslutat, vilket är jätte skönt för honom förstås. Ingen ögoninflammation av det smittsamma slaget, utan en biprodukt av förkylningen och gnuggandet.

Men nu hoppas vi snart kunna säga hejdå till allt vad förkylningar heter och vänta in mildare väder av det vårfina slaget. Tror vi alla behöver lite sol, fågelkvitter och sköna vårdagar. Det gör så mycket för kropp och själ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0